FAQ

  1. Hvad gør jeg, hvis jeg ikke har en smartphone eller min smartphone er for gammel til at køre authenticator appen?
    • Du kan bruge andre multifaktor godkendelsesapps (fx. Google authenticator). Vi supporterer dog kun Microsoft Authenticator appen
    • Du kan bestille en MFA Sikkerhedsnøgle og bruge i stedet for en app
      • Ansatte kan bestille en gennem RUC her MFA Sikkerhedsnøgle - Serviceportal (ruc.dk)
      • Studerende kan låne en MFA Sikkerhedsnøgle af RUC i en kort periode i nødstilfælde
      • Hvis du ønsker at benytte en sikkerhedsnøgle, skal du være opmærksom på, at du ikke vil kunne tilgå RUC's systemer på dine mobile enheder uden din computer
  2. Hvad gør jeg, hvis jeg ikke vil bruge min private mobil til arbejde?
    • Du kan enten anmode om en arbejdstelefon via serviceportalen eller få en sikkerhedsnøgle
    • Hvis du ønsker at benytte en sikkerhedsnøgle, skal du være opmærksom på, at du ikke vil kunne tilgå RUCs systemer på dine mobile enheder uden din computer
  3. Hvad hvis jeg har en eksamen og min telefon er blevet stjålet, er glemt, ikke virker etc.?
    • Du kan kigge forbi Servicedesken i bygning 3 og få en midlertidig bypass adgangskode. Husk at medbringe billede ID
  4. Virker Microsoft Authenticator appen uden en netværksforbindelse?
    • Ja, dog skal du være opmærksom på, at du skal bruge engangskoden, som du finder ved at åbne appen og klikke på din konto
  5. Er det muligt at blive undtaget fra MFA?
    • Nej
  6. Kan jeg klage over, at jeg skal bruge multifaktor godkendelse?
    • Implementeringen af MFA på alle RUC brugere er besluttet og godkendt af RUC's højeste ledelse. Hvis du gerne vil klage, skal du rette henvendelse til din nærmeste leder
  7. Kan RUC se eller overvåge, hvad jeg bruger min private telefon til når jeg godkender mine logins?
    • Nej
da_DKDansk