En vejledning til at opsætte din multifaktor godkendelsesmetode, hvis du allerede bruger den
Dette skal du bruge:
- Din smartphone
- Internetforbindelse
- Din computer
Vi anbefaler at du opsætter flere godkendelsesmetoder (fx dit telefonnummer eller en app på en anden enhed) så du altid kan logge ind, selv hvis du mister din mobil:
https://mysignins.microsoft.com/security-info
Trin 1
Gå til et vilkårligt RUC system, hvor du skal logge ind. For eksempel webmailen https://owa.ruc.dk/
Skriv hele din RUC e-mailadresse
Klik Næste
Trin 2
Skriv dit kodeord og klik på Log på
Hvis du ikke kan huske dit kodeord, kan du skifte det her
Trin 3
Dette trin vil kun dukke op første gang, du logger på med multifaktor godkendelse
Nu skal du opsætte din multifaktor godkendelsesmetode
Klik Næste
Trin 4
På din computer:
Klik Næste
Trin 5
På din telefon:
Åben din Microsoft Authenticator app, og klik på +
Trin 6
På din telefon:
Vælg Arbejds- eller skolekonto
Trin 7
På din telefon:
Vælg Scan QR-kode og scan QR koden på din computer skærm.
Trin 8
På din computer:
Klik Næste
Trin 9
På din computer:
Vent på at app'en godkender beskeden
Noter dig nummeret i loginvinduet
Trin 10
På din telefon:
Godkend login ved at taste det samme nummer som det, der vises i loginvinduet
Klik Ja
Du har 60 sekunder til at godkende
Trin 11
På din computer:
Når beskeden er godkendt, klik på Næste
Trin 12
På din computer:
Du har nu succesfuldt opsat din Microsoft Authenticator app til multifaktor godkendelse, og skal i fremtiden bruge app'en, når du skal logge ind
Klik Færdig
Din RUC konto vil nu fremgå i din Microsoft Authenticator app. Hvis du tilføjer flere konti, fx. din private mailkonto, vil de også fremgå her
Trin 13
På din computer:
Klik Ja, hvis du vil forblive logget ind
Dette betyder, at du ikke bliver bedt om at logge ind lige så ofte
Vi anbefaler, at du klikker Nej, hvis du ikke logger ind på en privat enhed; og at du klikker Ja, hvis du logger ind på en privat enhed