Multifaktor godkendelse på RUC

Vi anbefaler at opsætte flere godkendelsesmetoder

When you have set up your Authenticator app as your multifactor authentication method, we recommend that you add an additional app on another device (e.g., a tablet or secondary smartphone) so that you will always be able to sign in, even if you lose your phone

Ny telefon eller telefonnummer?

Hvis du ikke kan tilgå din gamle godkendelsesmetode for at opsætte en ny, skal du komme forbi servicedesken eller ringe til vores IT support på +45 4674 3600 mellem 8 og 16. Du skal kunne verificere din identitet med billed ID

Bemærk venligst

Hvad det betyder for dig

Multifaktor godkendelse betyder at vi tilføjer et ekstra lag beskyttelse på din konto på RUC. Når du tilgår systemer eller apps hvor du skal logge ind med din RUC konto, kræver det derfor en ekstra identitetsbekræftelse, såsom scan af et fingeraftryk eller indtastning af en kode modtaget på din telefon. Du vil måske genkende metoden fra systemer, der bruger Nem-id eller Mit-ID

Første gang du logger på vil du blive ledt igennem processen med at installere Microsofts Authenticator app og tilføje din RUC konto

Når først du har tilføjet din konto vil du skulle bruge appen til at godkende login og dermed verificere, at det er dig, der prøver at logge ind. Du kan også tilknytte dit telefonnummer, så du får en kode tilsendt på SMS, som du skal taste ind for at logge ind

da_DKDansk